Profil zamestnanca

Mgr. Martina Hellebrandová

špeciálna pedagogička

„Nech ktokoľvek, koho prijmete, od vás odchádza lepší a šťastnejší.“ /Matka Tereza/

Profesijné zameranie:

  • Špeciálnopedagogická diagnostika, poradenstvo a starostlivosť o detí s vývinovými poruchami a so zdravotným znevýhodnením:
  • telesným
  • mentálnym
  • zmyslovým (sluchové, zrakové)
  • viacnásobným
  • s poruchou autistického spektra
  • s narušenou komunikačnou schopnosťou
  • Stimulačné, rozvojové, reedukačné a preventívne programy
  • Poradenstvo a konzultačné stretnutia pre rodičov a školské podporné tímy (školských špeciálnych pedagógov, školských psychológov, asistentov učiteľa ap.)
  • Posudzovanie školskej pripravenosti detí v predškolskom veku so zdravotným postihnutím
  • Poskytovanie kariérového poradenstva žiakom končiacim základné vzdelanie
  • Multidisciplinárna spolupráca s inými inštitúciami

 

Odborná prax:

  • 2023 – špeciálny pedagóg CPP Trenčín
  • 2020 – Externý expert VÚDPaP – Pilotné overenie multidisciplinárneho prístupu
    v praxi, NP Štandardy
  • 2016-2022 – špeciálny pedagóg – CŠPP Trenčín
  • 2005-2016 vychovávateľ – Detský domov Ilava – Klobušice

 

Vzdelanie:

  • 2012 – 2014 Pedagogická fakulta – Špeciálna pedagogika /Pedagogika detí s poruchami  správania a psychosociálne narušených/, Univerzita Komenského, Bratislava
  • 2010 – 2012 Pedagogická fakulta – DPŠ, Trnavská univerzita, Trnava
  • 1996 – 2000 Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce, Trnavská univerzita, Trnava

 

Ďalšie  vzdelávanie:

  • BSID – Bayleyovej vývojová škála
  • Ako porozumieť deťom, ktorým to nejde? – neurofyziologické príčiny zlyhávania u detí so ŠVVP
  • ČÍ(S)TA – čítanie s porozumením
  • CARS2 – Posudzovacia škála detského autizmu
  • Diagnostika, terapia a intervencia detí s vývinovými poruchami učenia a správania v inklúzii
  • MABC-2 – Test motoriky pre deti
  • Zážitková pedagogika ako podporná metóda vzdelávania žiakov s MP
  • Komentovaný diktát
  • Využitie autokorektívneho učebného systému v špeciálnopedagogickej diagnostike
    a jeho aplikačná rovina
  • Mentoring a koučing v školskom prostredí
  • Spolupráca pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v systéme inkluzívnej podpory detí a žiakov
  • Tvorba a realizácia IVP, prípadové konzultácie, skríningový nástroj čitateľskej gramotnosti
  • Inklúzia bez predsudkov
  • Ako komunikovať s agresívnym a ochranárskym rodičom
  • RoPraTem: metodika zvýšenia a efektívneho využitia pracovného tempa
  • Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B. Eľkonina – predgrafémová a grafémová etapa
  • Kurz Bilaterálnej integrácie
  • Rozvoj čitateľskej gramotnosti v podmienkach špeciálnej školy
  • Kariérová výchova a rozvíjanie pozitívneho vzťahu k práci u detí so ZZ
  • Žiaci s PAS v školskom prostredí
  • Živá knižnica – prezentácia príbehov zo života rodičov detí s AS
  • Burza inklúzie – príklady dobrej praxe zavádzania inkluzívnych metód a postupov od MŠ po ZŠ
  • Škriatkovia pomáhajú deťom – riešenie konfliktných situácií a práca na prijatí detí s iným typom vnímania alebo temperamentom v podmienkach MŠ a ZŠ
  • Program podpory a rozvoja multidisciplinárneho prístupu v praxi v Trenčianskom kraji: Dyslexia a prediktory
    • ADHD
    • Raná starostlivosť
  • Vizuálne čítanie
  • Rozvoj digitálnej gramotnosti pedagogických a odborných zamestnancov
  • Zážitková pedagogika vo výchovno-vzdelávacom procese s využitím mediálnych, digitálnych a interaktívnych edukačných prvkov