„Nech ktokoľvek, koho prijmete, od vás odchádza lepší a šťastnejší.“ /Matka Tereza/
Profesijné zameranie:
- Špeciálnopedagogická diagnostika, poradenstvo a starostlivosť o detí s vývinovými poruchami a so zdravotným znevýhodnením:
- telesným
- mentálnym
- zmyslovým (sluchové, zrakové)
- viacnásobným
- s poruchou autistického spektra
- s narušenou komunikačnou schopnosťou
- Stimulačné, rozvojové, reedukačné a preventívne programy
- Poradenstvo a konzultačné stretnutia pre rodičov a školské podporné tímy (školských špeciálnych pedagógov, školských psychológov, asistentov učiteľa ap.)
- Posudzovanie školskej pripravenosti detí v predškolskom veku so zdravotným postihnutím
- Poskytovanie kariérového poradenstva žiakom končiacim základné vzdelanie
- Multidisciplinárna spolupráca s inými inštitúciami
Odborná prax:
- 2023 – špeciálny pedagóg CPP Trenčín
- 2020 – Externý expert VÚDPaP – Pilotné overenie multidisciplinárneho prístupu
v praxi, NP Štandardy
- 2016-2022 – špeciálny pedagóg – CŠPP Trenčín
- 2005-2016 vychovávateľ – Detský domov Ilava – Klobušice
Vzdelanie:
- 2012 – 2014 Pedagogická fakulta – Špeciálna pedagogika /Pedagogika detí s poruchami správania a psychosociálne narušených/, Univerzita Komenského, Bratislava
- 2010 – 2012 Pedagogická fakulta – DPŠ, Trnavská univerzita, Trnava
- 1996 – 2000 Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce, Trnavská univerzita, Trnava
Ďalšie vzdelávanie:
- BSID – Bayleyovej vývojová škála
- Ako porozumieť deťom, ktorým to nejde? – neurofyziologické príčiny zlyhávania u detí so ŠVVP
- ČÍ(S)TA – čítanie s porozumením
- CARS2 – Posudzovacia škála detského autizmu
- Diagnostika, terapia a intervencia detí s vývinovými poruchami učenia a správania v inklúzii
- MABC-2 – Test motoriky pre deti
- Zážitková pedagogika ako podporná metóda vzdelávania žiakov s MP
- Komentovaný diktát
- Využitie autokorektívneho učebného systému v špeciálnopedagogickej diagnostike
a jeho aplikačná rovina
- Mentoring a koučing v školskom prostredí
- Spolupráca pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v systéme inkluzívnej podpory detí a žiakov
- Tvorba a realizácia IVP, prípadové konzultácie, skríningový nástroj čitateľskej gramotnosti
- Inklúzia bez predsudkov
- Ako komunikovať s agresívnym a ochranárskym rodičom
- RoPraTem: metodika zvýšenia a efektívneho využitia pracovného tempa
- Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B. Eľkonina – predgrafémová a grafémová etapa
- Kurz Bilaterálnej integrácie
- Rozvoj čitateľskej gramotnosti v podmienkach špeciálnej školy
- Kariérová výchova a rozvíjanie pozitívneho vzťahu k práci u detí so ZZ
- Žiaci s PAS v školskom prostredí
- Živá knižnica – prezentácia príbehov zo života rodičov detí s AS
- Burza inklúzie – príklady dobrej praxe zavádzania inkluzívnych metód a postupov od MŠ po ZŠ
- Škriatkovia pomáhajú deťom – riešenie konfliktných situácií a práca na prijatí detí s iným typom vnímania alebo temperamentom v podmienkach MŠ a ZŠ
- Program podpory a rozvoja multidisciplinárneho prístupu v praxi v Trenčianskom kraji: Dyslexia a prediktory
- Vizuálne čítanie
- Rozvoj digitálnej gramotnosti pedagogických a odborných zamestnancov
- Zážitková pedagogika vo výchovno-vzdelávacom procese s využitím mediálnych, digitálnych a interaktívnych edukačných prvkov