„Ak nie ste pripravený pozrieť sa na silné stránky dieťaťa, na jeho slabé stránky nesiahajte.“ prof. Reuven Feuerstein
Profesijné zameranie:
Starostlivosť o deti a žiakov so zdravotným postihnutím (telesným, mentálnym, zrakovým, sluchovým, autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami, narušenou komunikačnou schopnosťou a viacnásobným postihnutím)
- Realizácia špeciálnopedagogickej diagnostiky, poradenstva a následnej starostlivosti o deti so zdravotným postihnutím
- Realizácia stimulačných, rozvojových, reedukačných, rehabilitačných a preventívnych programov
- Konzultácie a poradenstvo poskytované pedagogickým a odborným zamestnancom (školským podporným tímom, školským špeciálnym pedagógom, školským psychológom, pedagogickým asistentom ap.)
- Posudzovanie školskej pripravenosti detí v predškolskom veku so zdravotným postihnutím
- Spolupráca s inými inštitúciami (ZŠ, SOŠ, RC, CDR, odborní lekári)
Doterajšia prax:
- Od 2023 Špeciálny pedagóg, Centrum poradenstva a prevencie, Trenčín
- 2013 – 2022 Špeciálny pedagóg, Centrum špeciálnopedagogického poradenstva pri Spojenej škole internátnej , Trenčín
- 2014 -2015 Školský špeciálny pedagóg, ZŠ Trenčianske Jastrabie
Ďalšia odborná činnosť:
2021 Externý expert, Národný projekt ESF Štandardy
2015 – 2018 Externá členka Akreditačnej rady MŠVVaŠ SR, MPC Bratislava
Vzdelanie:
- 2010 – 2013 Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, odbor: špeciálna pedagogika, Philosophiae doctor
- 2005 – 2010 Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, odbor: špeciálna pedagogika, špecializácia: Pedagogika mentálne postihnutých a špeciálnopedagogické poradenstvo
Ďalšie vzdelávanie:
- Koordinácia v metodickom usmerňovaní, inovačné vzdelávanie VÚDPaP, Bratislava, 2023
- Diagnostika a terapia deficitov čiastkových funkcií (Metóda Dr. Brigitte Sindelar), Centrum Dr. Sindelar – Schmunzelclub Bratislava, 2022
- BSID II-III – Vývojová škála Bayleyové, Hogrefe test centrum Praha, 2022
- Školský program bilaterálnej intergácie – školský program, Centrum Avare s.r.o, 2022
- RoPraTem – rozvoj pracovného tempa, Chytré hraní, ČR, 2022
- Základné postupy v aplikovanej behaviorálnej analýze, Masarykova univerzita, Brno, 2021
- „Vizuálne čítanie “, Ing. Baranec, 2017
- Čísta – čítanie s porozumením, PhDr. Erik Žovinec, 2017
- FIE I., COGITO, Praha, 2016
- Snoezelen v teórii a praxi, Asociace Asnoez – Institut Snoezelen MSE, 2015
- Sfumato/Splývavé čítanie – čítanie pre všetky deti, ABC MUSIC v.o.s., 2014
- Excel v praxi, MPC, 2014
- Hromadná korešpondencia, MPC, 2014
- Využitie textového editora v práci pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, MPC, 2014
- Elektronická databáza školy v práci pedagogického a odborného zamestnanca. Časť 1. Tvorba dokumentácie o žiakoch s pomocou elektronického registra v informačnom systéma školy, MPC, 2014
- IKT zručnosti pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, MPC, 2014
- Metodika tvorby IVVP pre žiakov so ŠVVP v primárnom a sekundárnom vzdelávaní, MPC, 2014
- HRV Biofeedback, Mgr. Ján Záskalan – MIND SOLUTION, 2013
- Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B. Eľkonina , Dialóg spol, s.r.o., 2010
- Kurz Bazálnej stimulácie, Institut Bazálni stimulace, 2008