Profil zamestnanca

Mgr. Lucia Čopíková

psychologička s 2. atestáciou

Nezáleží na tom,

koľko času máme,

ale čo spravíme s časom,

ktorý nám bol daný.

  1. R. R. Tolkien

 

Profesijné zameranie v CPP (2009 – doteraz)

  • kognitívno – behaviorálna terapia: úzkostné prežívanie (tréma, rôzne typy strachov a fóbií, nočné mory, panické poruchy), poruchy aktivity a pozornosti, poruchy správania, poruchy emotivity, tiky
  • psychologická diagnostika detí a žiakov: intelektové schopnosti, kognitívne schopnosti, osobnosť, rodinné vzťahy, poruchy aktivity a pozornosti, poruchy správania, školská spôsobilosť
  • krízová intervencia v školskom prostredí
  • realizácia preventívnych programov (sekundárna prevencia) pre žiakov ZŠ a SŠ
  • metodické vedenie a konzultácie pre rodičov,  odborných a pedagogických zamestnancov
  • metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pre metodikov prevencie CPP Trenčianskeho kraja a koordinátorov prevencie, sociálnych pedagógov a školských psychológov ZŠ a SŠ
  • skupinová a individuálna supervízia pre odborných a pedagogických zamestnancov ZŠ a SŠ

 

Odborná prax:

  • 2009 – doteraz, CPP Trenčín, psychologička
  • 2003 – 2004, súkromné gymnázium Dneperská 1, Košice, učiteľka angličtiny a školská psychologička

 

Vzdelanie:

  • 2023, Mezinárodní institut KBT, supervízny výcvik v KBT
  • 2017, MPC Bratislava, Druhá atestácia
  • 2016, European Association for Supervision and Coaching, supervízny výcvik
  • 2015, MPC Bratislava, Prvá atestácia
  • 2014, Slovenský inštitút pre výcvik v KBT, Výcvik v kognitívno – behaviorálnej terapii
  • 2004, Štátna jazyková škola v Bratislave, štátna jazyková skúška z anglického jazyka
  • 2003, Trnavská univerzita, Fakulta humanistiky, odbor psychológia
  • 2003, Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, doplňujúce pedagogické štúdium zamerané na vyučovanie predmetu psychológia

Diagnostické metódy:

  • Woodcock – Johnson test kognitívnych schopností I. a II.
  • IDS – Inteligenčná a vývinová škála pre deti vo veku 5 – 10 rokov
  • Metodiky TTD, TKC, KOGNI-T, TABAK, TABAK-C
  • Test kresby stromu a postavy, Detská kresba

Poradenstvo:

  • Integratívna práca s motiváciou a zmenou v komplexných systémoch, rodinách a pároch
  • Intervenčné stratégie odborného zamestnanca v práci s deťmi a rodičmi v kontexte poradenského procesu
  • Filiálna terapia
  • Práca s emóciami v poradenskom, koučovacom a terapeutickom procese
  • Zručnosti poradenskej práce s párom a rodinou
  • Zručnosti poradenskej práce s deťmi a adolescentmi
  • Integratívna terapia porúch správania a disharmonického vývoja osobnosti dieťaťa
  • Porozumenie traume a disociácii prostredníctvom neurobiológie a vzťahovej väzby
  • Autogénny tréning – základný a vyšší stupeň
  • Motivačné rozhovory – jazyk zmeny

Krízová intervencia:

  • Krízová intervencia na školách v prípade prírodnej katastrofy, útoku, smrti učiteľa/žiaka,
  • Krízová intervencia na školách v prípade samovražedného zámeru a po samovražednom pokuse na školách

 

Publikačná činnosť:

  • autorov: Pomoc v praxi. Tréma v školskom prostredí (kazuistika). Raabe Slovensko, 2014, s. 33 – 50
  • O’Reilly, G.: Príručka kognitívno – behaviorálnej terapie pre deti & mládež (preklad), 2014
  • rodinka.sk