Nezáleží na tom,
koľko času máme,
ale čo spravíme s časom,
ktorý nám bol daný.
- R. R. Tolkien
Profesijné zameranie v CPP (2009 – doteraz)
- kognitívno – behaviorálna terapia: úzkostné prežívanie (tréma, rôzne typy strachov a fóbií, nočné mory, panické poruchy), poruchy aktivity a pozornosti, poruchy správania, poruchy emotivity, tiky
- psychologická diagnostika detí a žiakov: intelektové schopnosti, kognitívne schopnosti, osobnosť, rodinné vzťahy, poruchy aktivity a pozornosti, poruchy správania, školská spôsobilosť
- krízová intervencia v školskom prostredí
- realizácia preventívnych programov (sekundárna prevencia) pre žiakov ZŠ a SŠ
- metodické vedenie a konzultácie pre rodičov, odborných a pedagogických zamestnancov
- metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pre metodikov prevencie CPP Trenčianskeho kraja a koordinátorov prevencie, sociálnych pedagógov a školských psychológov ZŠ a SŠ
- skupinová a individuálna supervízia pre odborných a pedagogických zamestnancov ZŠ a SŠ
Odborná prax:
- 2009 – doteraz, CPP Trenčín, psychologička
- 2003 – 2004, súkromné gymnázium Dneperská 1, Košice, učiteľka angličtiny a školská psychologička
Vzdelanie:
- 2023, Mezinárodní institut KBT, supervízny výcvik v KBT
- 2017, MPC Bratislava, Druhá atestácia
- 2016, European Association for Supervision and Coaching, supervízny výcvik
- 2015, MPC Bratislava, Prvá atestácia
- 2014, Slovenský inštitút pre výcvik v KBT, Výcvik v kognitívno – behaviorálnej terapii
- 2004, Štátna jazyková škola v Bratislave, štátna jazyková skúška z anglického jazyka
- 2003, Trnavská univerzita, Fakulta humanistiky, odbor psychológia
- 2003, Trnavská univerzita, Pedagogická fakulta, doplňujúce pedagogické štúdium zamerané na vyučovanie predmetu psychológia
Diagnostické metódy:
- Woodcock – Johnson test kognitívnych schopností I. a II.
- IDS – Inteligenčná a vývinová škála pre deti vo veku 5 – 10 rokov
- Metodiky TTD, TKC, KOGNI-T, TABAK, TABAK-C
- Test kresby stromu a postavy, Detská kresba
Poradenstvo:
- Integratívna práca s motiváciou a zmenou v komplexných systémoch, rodinách a pároch
- Intervenčné stratégie odborného zamestnanca v práci s deťmi a rodičmi v kontexte poradenského procesu
- Filiálna terapia
- Práca s emóciami v poradenskom, koučovacom a terapeutickom procese
- Zručnosti poradenskej práce s párom a rodinou
- Zručnosti poradenskej práce s deťmi a adolescentmi
- Integratívna terapia porúch správania a disharmonického vývoja osobnosti dieťaťa
- Porozumenie traume a disociácii prostredníctvom neurobiológie a vzťahovej väzby
- Autogénny tréning – základný a vyšší stupeň
- Motivačné rozhovory – jazyk zmeny
Krízová intervencia:
- Krízová intervencia na školách v prípade prírodnej katastrofy, útoku, smrti učiteľa/žiaka,
- Krízová intervencia na školách v prípade samovražedného zámeru a po samovražednom pokuse na školách
Publikačná činnosť:
- autorov: Pomoc v praxi. Tréma v školskom prostredí (kazuistika). Raabe Slovensko, 2014, s. 33 – 50
- O’Reilly, G.: Príručka kognitívno – behaviorálnej terapie pre deti & mládež (preklad), 2014
- rodinka.sk