„Pracujem rada s deťmi každého veku a aj s ich rodičmi. Každý klient je pre mňa jedinečný a neopakovateľný ako človek a zároveň v tom, čo odo mňa potrebuje, ako sa to prejavuje, aký si vytvoríme pracovno-ľudský vzťah a spoluprácu. Teším sa, keď spoločne dokážeme nájsť riešenia k problémom, s ktorými prišiel, sprevádzam ho na ceste k ich realizácii a po nejakom čase odchádza odo mňa spokojný. “
Profesijné zameranie:
- Špeciálnopedagogická diagnostika detí a žiakov s vývinovými poruchami učenia (VPU) – dyslexia (vývinová porucha čítania), dysgrafia (vývinová porucha písania), dysortografia (vývinová porucha aplikácie gramatiky), dyskalkúlia (vývinová porucha počítania) a dyspraxia (vývinová porucha motorických funkcií),
- Špeciálnopedagogická diagnostika detí a žiakov s poruchami aktivity a pozornosti, s poruchami správania, chorých a zdravotne oslabených alebo nadaných.
- Raná diagnostika deti od 2 do 5 rokov a realizácia stimulačných programov na podporou oslabených oblastí vývinu.
- Diagnostika školskej spôsobilosti detí individuálna alebo skupinová (sreening v MŠ).
- Reedukácia ťažkostí u detí a žiakov so symptómami VPU (deficitov dielčích oslabení výkonu), s ťažkosťami v oblasti aktivity a pozornosti alebo správania sa.
- Rozvíjajúce programy pre deti s odloženou školskou dochádzkou.
- Metodické vedenie a konzultácie pre rodičov a pedagógov.
- Realizácia preventívnych programov, besedy a prednášky pre žiakov, učiteľov a rodičov.
- Metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pre špeciálnych pedagógov CPPPaP a CŠPP Trenčianskeho kraja a školských špeciálnych pedagógov okres Trenčín.
Iná odborná činnosť:
- Autorka a realizátorka projektu „Vrstovnícka subkultúra triedy – rizikový faktor kriminality mládeže“ počas, ktorého sme pracovali v školskom roku 2008/2009 s vybranou triedou ZŠ.
- Autorka a realizátorka projektu „Dieťa s ADHD v poradenskom a edukačnom procese“ počas ktorého boli k tejto problematike vyškolení v šk. roku 2011/12 odborní zamestnanci CPPPaP a CŠPPP Trenčianskeho kraja a ZŠ a SŠ okresu Trenčín.
- Autorka a realizátorka projektu „Zabezpečenie ranej starostlivosti o deti so ŠVVP formou skvalitnenia psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky a poradenstva“ v rámci ktorého sme v šk. roku 2016/17 vybavili naše poradenské zariadenie testami pre ranú diagnostiku detí (MABC II, Scénotest) a vyškolili odborných zamestnancov na ich používanie pri diagnostike detí so ŠVVP.
- Lektorka MPC Trenčín, aktualizačný program „Metodika tvorby a realizácie IVVP v primárnom a sekundárnom vzdelávaní “, 2014, 2017.
Odborná prax:
- Špeciálny pedagóg CPPPaP Trenčín od roku 1997 doteraz.
- Špeciálny pedagóg v ŠZŠ Trenčianska Teplá od roku 1995 do roku 1997.
- Týždenná zahraničná stáž zameraná na edukáciu žiakov so ŠVVP v Dánsku v rámci projektu „Nie je škola ako škola, nie je žiak ako žiak“. , 2010.
Vzdelanie:
- „Terapia hrou a filiálna terapia“, Inštitút rodinnej terapie a terapie vzťahovej väzby, Martin. Mgr. Monika Boričová, Mgr. Dušana Priehradná, prebiehajúci výcvik 2023-24
- „Rodina a rozvod“, Coachingplus Bratislava, 2019
- II. atestačná skúška, MPC Trenčín, 2016
- absolvovanie výcviku „Sociálno-psychologický výcvik v supervízii modul B,C“ , VÚDPAP, Bratislava, 2014-15
- I. atestačná skúška MPC Trenčín, 2014
- absolvovanie výcviku „Integratívna práca s motiváciou a zmenou v komplexných systémoch, rodinách a pároch“ SKP a Coachingplus Bratislava , 2012-13
- Rigorózna skúška v štúdijnom odbore špeciálna pedagogika, Pedagogická fakulta Univerzity
Komenského v Bratislave, 2010
Ďalšie vzdelávanie:
- „ Grafomotorika – rozvoj a náprava ťažkostí“ , PhDr. Heyrovská.
- „ Autogénny trénning “, MUDr. Hašto.
- „ Metóda dobrého štartu“ , Jana Swirekoszová.
- „ Dielčie oslabenie výkonu“ , Mgr. Eliašová.
- „ Diagnostika a náprava dyskalkúlie“ , PhDr. Jozef Novák.
- „ Cez rozprávku do školy“ , A. Lazíková .
- „ Diagnostika a reedukácia vývinových porúch učenia“, PhDr. Oľga Zelinková.
- „ Neurobiologická terapia dyslexie“ , PhDr. Oľga Zelinková.
- „ KUPOZ“ – program na rozvoj koncentrácie pozornosti u detí s ĽMD“ , PhDr. Pavla Kuncová,
- „ KUPREV – program na rozvoj komunikačných zručností u detí “ , PhDr. Pavla Kuncová.
- „ Pervazívne vývinové poruchy , šp.pg. diagnostika “, Mgr. Alena Šedibová.
- „ ČÍ(S)TA – čítanie s porozumením“ , PhDr. Erik Žovinec.
- „ Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami“, Mária Anyalaiová, PhD.
- „ Integratívna terapia porúch správania a disharmonického vývoja osobnosti dieťaťa“, PhDr. Nora Gavendová.
- „ Integratívny korekčný program pre deti s ADHD “, PhDr. Nora Gavendová.
- „ Neurobiologická podstata ADHD, autizmu a DMO, jedlo ako terapia “ Bibiana Naďová.
- „ MABC II – test motoriky pre deti “ , Prof. PaedDr. Rudolf Psotta, PhD.
- „ Scénotest a terapia/diagnostika hrou “, PhDr. Pavel Humpolíček, PhD.
- „Vizuálne čítanie “, Ing. Baranec