Systemická psychoterapia nepredstavuje jednu ucelenú uzavretú teóriu, zahŕňa v sebe rôznorodé myšlienkové prístupy.
Systemická psychoterapia nepredstavuje jednu ucelenú uzavretú teóriu, zahŕňa v sebe rôznorodé myšlienkové prístupy.
Tento článok je veľmi zjednodušeným pojednaním o systemickej psychoterapii. V systemickej psychoterapii je veľmi dôležitá filozofia, z ktorej vychádza, niekedy pomerne zložitá, používajúca zložitý jazyk, zahŕňa v sebe rôznorodé prístupy.
K najdôležitejším faktorom prevencie problémového správania, najmä u žiakov so špeciálnymi potrebami, patrí:
V prvej časti (Výchova detí I.) som sa snažila ukázať, aké je dôležité prejavovanie lásky a vytváranie bezpečia v každodenných situáciách. To tvorí základ pre to, aby sme mohli od detí vyžadovať rešpektovanie spoločných pravidiel.
V prvej časti (Výchova detí I.) som sa snažila ukázať, aké je dôležité prejavovanie lásky a vytváranie bezpečia v každodenných situáciách. To tvorí základ pre to, aby sme mohli od detí vyžadovať rešpektovanie spoločných pravidiel.
Väčšina z nás, ak nie každý, vyrástla na príbehoch, rozprávkach, kde dobro zvíťazí nad zlom. Deti príbehy jednoducho milujú. Počas čítania či počúvania rozprávky sa ponárajú do celkom iného sveta.
Učiteľova pružnosť, zainteresovanosť a ochota pracovať so žiakom na osobnej rovine. Učiteľ musí vynaložiť viac času, energie a úsilia na to, aby týmto žiakom skutočne porozumel, povzbudzoval ich a prispôsoboval sa ich potrebám.
Než vyvolávať jednotlivých žiakov (čo umožňuje žiakovi s poruchou pozornosti, a nielen jemu „zaháľať“) býva pri kontrole porozumenia látky lepšie vyskúšať iné metódy
Než vyvolávať jednotlivých žiakov (čo umožňuje žiakovi s poruchou pozornosti, a nielen jemu „zaháľať“) býva pri kontrole porozumenia látky lepšie vyskúšať iné metódy
Upútať a udržať záujem a pozornosť žiakov nebýva vždy ľahké. Udržať pozornosť žiaka s ADD/ADHD zameranú na nejakú úlohu potom predstavuje obzvlášť náročný problém, ktorý si vyžaduje, aby ho učiteľ skúšal riešiť najrôznejšími metódami.