Nástup dieťaťa do školy je dôležitý krok v jeho živote. Dieťa vstupuje zo sveta hier do sveta povinností a zároveň je to pre jeho okolie potvrdením, že sa vyvíja veku primerane.
Nástup dieťaťa do školy je dôležitý krok v jeho živote. Dieťa vstupuje zo sveta hier do sveta povinností a zároveň je to pre jeho okolie potvrdením, že sa vyvíja veku primerane.
Pracovné aktivity, okrem pozitívnych vplyvov a celkového uspokojenia z vykonanej práce, môžu prinášať aj negatívne faktory a stresujúce okolnosti, ktoré súvisia s konkrétnymi podmienkami, pracovným prostredím, kolektívom, štýlom a personálnym obsadením vedenia i samotným charakterom práce.
Väčšina z nás, ak nie každý, vyrástla na príbehoch, rozprávkach, kde dobro zvíťazí nad zlom. Deti príbehy jednoducho milujú. Počas čítania či počúvania rozprávky sa ponárajú do celkom iného sveta.
Inteligencia je schopnosť učiť sa zo skúsenosti, prispôsobovať sa, riešiť nové problémy, používať symboly, myslieť, usudzovať, hodnotiť a orientovať sa v nových situáciách na základe určovania podstatných súvislostí a vzťahov..
Hra je pre dieťa významná, spontánna činnosť. Je úžasné, ak sa dieťa hrá. V hrových prejavoch dieťaťa odráža svoju spontánnosť, vnútorné prežívanie, svoj vnútorný svet.
Praskanie v krku a bolesti pri otáčaní hlavy – to je veľmi nepríjemná záležitosť. Žiaľ, nepohoda v oblasti krčných stavcov je známa každému druhému človeku. Veď sedavý spôsob života je bič súčasnej spoločnosti. Sedením stále v rovnakej polohe pri monitore počítača si ľudia spôsobujú problémy s chrbticou.
Väčšina rodičov si myslí, že ich takmer dospelé dieťa už ich lásku a prejavy tejto lásky nepotrebuje tak, ako keď bolo malé. Toto jednoducho nie je pravda.
Už takmer rok, s kratšími prestávkami, sme nútení komunikovať predovšetkým v online svete. Sedíme za počítačom, ak chceme pracovať, ísť na vyučovanie, porozprávať sa s rodinou či priateľmi alebo si nakúpiť.
Mnohí rodičia sa prichádzajú poradiť, ako postupovať vo výchove, aby ich deti „poslúchali”. Skôr než sa začnem venovať stanovovaniu hraníc a výchove k zodpovednosti (Výchova detí II.), považujem za dôležité zdôrazniť nevyhnutnosť vytvorenia pocitu lásky a bezpečia, ktoré by mali všetkému predchádzať.
Nedávno som si všimla u nás v čakárni mamičku s dieťaťom. Sedeli mlčky vedľa seba. Mamička s úsmevom hľadela do svojho mobilu. Jej asi 8-ročná dcérka zanietene manipulovala so svojím tabletom. Spolu sa vôbec nerozprávali.